نگرانی جدی آمریکا از فروش تندروترین قایق جهان به ايران
نوشته شده توسط : زال

آمریکا و انگلیس از فروش سریع ترین قایق جهان به شرکت ایرانی به شدت نگران شده اند.

به گزارش عصر ایران، روزنامه آمریکایی فايننشال تايمز گزارش داد: کشورهای غربی و به ویژه آمریکا از فروش سریع ترین قایق دنیا معروف به شناور تندرو" بلید رانر -51" به ایران و کاربری نظامی این شناورها به شدت نگران شده اند.

این نوع از شناورها پیش از این توسط ماجراجوی معروف انگلیسی "نیل ماک گریگور" در سال 2005 مورد استفاده قرار گرفته و وی توانسته بود با استفاده از این نوع شناور رکوردزنی کند.

فایننشال تایمز می نویسد: کشورهای غربی نگران هستند که سپاه پاسداران این شناورها و قایق های تندرو را مسلح به موشک انداز کند و از آنها در حملات سریع استفاده کند.

براساس این گزارش، استراتژی نظامی دریایی ایران براساس استفاده از قایق های تندرو مسلح به موشک های ضدناو است که می توانند عملیات های دقیقی را در زمان بسیار کمی انجام دهند.

طول این قایق تندرو 51 پاست که درسال 2006 برای فروش عرضه شد و مورد اهتمام ایرانیان قرار گرفت اما وزارت بازگانی و صنایع انگلیس در آن زمان مانع از فروش این قایق ها به ایران شد.

این گزارش ادامه می دهد: ولی هم اکنون خبرهایی منتشر شده که تعدادی از این قایق ها از آفریقای جنوبی به یکی از شرکت های دریانوردی ایران که تحت پرچم هنگ کنگ فعالیت های دریانوردی دارد، فروخته شده است.

البته آمریکا بلافاصله پس از آگاهی از این موضوع، از مقامات آفریقای جنوبی خواسته بود تا از فروش این قایق های تندرو به شرکت ایرانی جلوگیری کند اما نامه هشدار دهنده آمریکا به مقامات آفریقای جنوبی در زمان تعطیلات پایان هفته فکس شد و مورد بی تفاوتی قرار گرفته بود.

فایننشال تایمز می نویسد: قایق های تندرو بلید رانز -51  بالاخره به شرکت ایرانی منتقل شده اند.
 
آمریکا همچنین قرار بود از طریق نیروهای ویژه خود مانع از انتقال قایق های تندرو به شرکت ایرانی شود ولی از این کار صرف نظر کرد.

این روزنامه آمریکایی به نقل از تحلیلگران می نویسد: به رغم اینکه ایران به دنبال مالکیت قایق های تندرو برای مسلح کردن آنها به موشک انداز است ولی در باره اینکه این قایق ها می توانند برای  ناوهای هواپیمابر آمریکا در منطقه خلیج فارس خطرناک باشد، تردید وجود دارند.

همچنین هر کدام از این قایق ها حداکثر می توانند مسلح به یک یا دو موشک ضد کشتی شوند.

این گزارش ادامه می دهد: آمریکا به شدت از این موضوع نگران است و با وجود نبود هیچ سابقه ای تهدید آمیزی از قایق های تندرو بلید رانز -51 اما همچنان تهدید پابرجاست و این موضوع وزارت دفاع و ارتش آمریکا را نگران کرده است.




:: موضوعات مرتبط: نظامی , ,
:: بازدید از این مطلب : 573
|
امتیاز مطلب : 62
|
تعداد امتیازدهندگان : 17
|
مجموع امتیاز : 17
تاریخ انتشار : 16 / 1 / 1389 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: